×
In

Op 17 maart hebben Arnhemmers hun stem uitgebracht over het huidige afvalbeleid. Een meerderheid, namelijk 53,4% van alle stemmers heeft ‘Ja’ gestemd en daarmee tegen het huidige diftar. 46,6% stemde ‘Nee’ en wilde het afvalbeleid laten zoals het nu is.

Voorstel voor nieuw afvalsysteem
Woensdagavond 31 maart heeft de Arnhemse gemeenteraad besloten dat er een voorstel komt voor een nieuw afvalsysteem, waarbij de ondergrondse containers weer open gaan voor 60 liter-zakken en er niet meer per afvalzak betaald hoeft te worden. De gemeenteraad doet daarmee recht aan de uitslag van het referendum.

Hoe nu verder
Een nieuw afvalsysteem wordt de komende tijd voorbereid, maar is niet van de een op de andere dag geregeld. Tot het zover is, blijft het aanbieden van afval nog zoals het is.

Auteur

info@westervoortplaza.nl

Gerelateerde artikelen

Overval op juwelier in de Steenstraat in Arnhem

ARNHEM – Vanmiddag heeft op klaarlichte dag een gewapende overval plaatsgevonden bij een juwelier aan de Steenstraat in Arnhem. Volgens een melding... Lees verder →

Gemeente Arnhem koopt strategische locatie op Het Broek

De gemeente Arnhem heeft de locatie Driepoortenweg 35 op bedrijventerrein Het Broek aangekocht. De aankoop is een belangrijke stap in de ontwikkeling... Lees verder →

Nieuwe Arnhemse coalitie presenteert ambitieuze agenda voor de toekomst van de stad

ARNHEM – De nieuwe Arnhemse coalitie van PRO Arnhem, D66, Arnhem Centraal, CDA en Partij voor de Dieren heeft haar plannen voor... Lees verder →

Nachtafsluitingen op A12 tussen Arnhem en Duitse grens vanwege onderhoud

ARNHEM / DUIVEN / ZEVENAAR – Weggebruikers moeten in juni rekening houden met meerdere nachtelijke afsluitingen op de A12 tussen knooppunt Velperbroek... Lees verder →

Politie zoekt beelden van spectaculaire achtervolging op A12

DUIVEN/ZEVENAAR – De politie is op zoek naar getuigen en beeldmateriaal van een gevaarlijke achtervolging die in de nacht van woensdag 3... Lees verder →

Voor slechts €1 met de bus tijdens Autoluwe Week

REGIO – Automobilisten kunnen van 6 tot en met 14 juni 2026 voordelig kennismaken met het openbaar vervoer. Tijdens de Autoluwe Week... Lees verder →