Precies om 00.00 uur opende burgemeester Marcouch vannacht rappend het nachtelijke stembureau in Arnhem, dat deed hij onder begeleiding van Tribe Hiphop Choir Collective. Arnhem was opnieuw een van de allereerste plekken in Nederland waar gestemd kon worden. In poppodium Luxor Live was het stembureau tussen 00.00 en 02.00 uur geopend. Honderden Arnhemmers hebben er hun stem al uitgebracht. De Nachtelijke Stem maakt onderdeel uit van de Arnhemse opkomstcampagne, een campagne om meer Arnhemmers naar de stembus te krijgen.
Dat is van groot belang, aldus burgemeester Marcouch: “Onze democratie leeft alleen als mensen meedoen. Op 18 maart je stem laten horen bij de gemeenteraadsverkiezingen is meedoen in zijn zuiverste vorm. Met jouw stem bepaal je mee hoe jouw Arnhem eruitziet. En als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor je kind, je opa of oma, je broertje, zusje of dat kleine neefje dat later ook in deze stad zal opgroeien. Stemmen is verantwoordelijkheid nemen voor elkaar.”